Mrożone owoce.
Po godzinach

Mrożonki – prosty sposób na pyszne dania i desery

Przygotowanie smacznych i zdrowych posiłków może wydawać się skomplikowane i czasochłonne. Często nie wiemy jak łączyć poszczególne składniki i jakie produkty spożywcze wybierać do skomponowania poszczególnych dań czy deserów. Nie zauważamy też artykułów, które są niezwykle pomocne w kuchni, jak choćby warzywne, owocowe, mięsne lub rybne mrożonki.

Żywność ma bardzo duże znaczenie dla naszego organizmu – to właśnie ono w dużej mierze wpływa na zdrowie i samopoczucie. Właśnie dlatego tak ważne jest, żeby zwracać coraz większą uwagę na to, co znajduje się na naszych talerzach i świadomie sięgać po produkty, które wpływają na poprawę jakości naszej diety.

Jak wykorzystać mrożonki?

Większość z nas doskonale wie, że codzienna dieta powinna być odpowiednio zbilansowana i dopasowana do indywidualnych potrzeb naszego organizmu. Ale to wcale nie musi oznaczać, że spędzimy wiele godzin na planowaniu posiłków i poszukiwaniu produktów niezbędnych do ich przygotowania. Wystarczy, że wykorzystamy żywność, którą mamy na wyciągnięcie ręki. W tym miejscu warto wspomnieć choćby o mrożonkach, które są świetnym sposobem na urozmaicenie naszego jadłospisu, a przy okazji dostarczają nam wielu cennych składników odżywczych. Z wykorzystaniem mrożonek przygotujemy np.

  • risotto lub kaszotto z warzywami,
  • wiosenne zupy,
  • szybkie jednogarnkowe potrawy,
  • sosy do makaronu lub ryżu,
  • owocowe smoothie.

Ale to nie wszystko – mrożone frytki lub ryby i owoce morza, mogą stać się doskonałą przekąską lub dodatkiem do dań głównych, których przyrządzenie zajmie nam zaledwie kilkanaście minut.

Mrożonki, które przygotujesz w domu

W sklepach przez cały rok  znajdziemy rozmaite mrożonki, które zawsze warto mieć w swojej kuchni i wykorzystywać wtedy, kiedy nie mamy czasu lub chęci na długie gotowanie. Ale jeśli lubimy samodzielnie przygotowywać przetwory, możemy spróbować swoich sił w robieniu domowych mrożonek. Oto co możemy przygotować i przechowywać w zamrażarce:

  • warzywne sosy,
  • zupy-kremy,
  • kawałki pieczonych warzyw, np. dyni, batatów, marchewki, selera,
  • mieszankę leśnych grzybów,
  • sezonowe owoce, np. truskawki, jagody, maliny, czereśnie.

Mrożenie to bardzo dobra metoda konserwacji żywności, która pozwala na dłużej zachować smak, kolor i zapach wielu produktów. Co więcej, tak przygotowane jedzenie pozwala szybko i łatwo wzbogacić dotychczasową dietę. Dzięki temu znajdzie się w niej jeszcze więcej składników, które korzystnie wpłyną na nasze zdrowie i jednocześnie – pozwolą jeszcze bardziej rozwinąć nasze kulinarne umiejętności.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.