ćwiczenia
Po godzinach

Spalacze tłuszczu dla sportowców – jak stosować termogeniki?

Termogeniki, czyli inaczej “spalacze tłuszczu”, cieszą się ogromną popularnością wśród osób, które chcą w efektywny sposób zredukować poziom swojej tkanki tłuszczowej. Środki te nie bez powodu posiadają grono swoich entuzjastów – stosowane z rozsądkiem mogą wspomóc szybki spadek wagi. W jaki sposób należy zażywać ten suplement, aby przyniósł najlepsze efekty?

Czym są spalacze tłuszczu?

Termogeniki tworzą grupę środków odchudzających, które w swoim działaniu wykorzystują proces wytwarzania ciepła w celu utrzymania odpowiedniej temperatury ciała. Związane jest to ze spożyciem określonych produktów, jakie często naturalnie posiadają w sobie termogeniki (np. zielona herbata lub imbir). Kosztem wytwarzania ciepła jest zużycie sporej ilości energii – przekłada się to na spalanie tkanki tłuszczowej oraz utratę wagi. O czym należy pamiętać, stosując termogeniki w postaci suplementów diety?

Każdy preparat musi być indywidualnie dopasowany do użytkownika

Dobierając odpowiedni dla siebie środek, koniecznie należy pamiętać o tym, że każdy organizm jest inny. Nie wolno się zatem sugerować sposobem, w jaki jedna osoba stosuje tego typu suplement – dla jednego użytkownika określona metoda może być “trafem w dziesiątkę”, ale dla innego ma szansę okazać się poważną pomyłką.

Koniecznie należy mieć na względzie moc działania poszczególnych spalaczy tłuszczu. Z tego względu, że najczęściej zawierają one w sobie kofeinę, użytkownik powinien pamiętać o tym, że jednostkowa tolerancja na tę substancję jest różna. Na przykładzie kawy: jedna osoba bez problemu wypije dwa jej kubki jeden po drugim, natomiast inna jeszcze przed skończeniem pierwszego kubka zacznie się pocić i czuć nieswojo. Podobnie jest z suplementami-termogenikami. Osobom wrażliwym na kofeinę zaleca się stosowanie najmniejszej możliwej dawki danego preparatu.

Przyjmuj termogeniki na pusty żołądek, ale nigdy bezpośrednio przed spaniem!

Liczne suplementy zaleca się przyjmować jeszcze przed spożyciem czegokolwiek – jest to szczególnie istotne w przypadku spalaczy tłuszczu. Termogeniki rekomenduje się stosować na pusty żołądek. Związane jest to z faktem, że zawarte w tych suplementach substancje wchodzą w reakcje z przyjętym pożywieniem – konsekwencją tego może być obniżona efektywność spożytego preparatu.

Inną kwestią jest pora zażywania termogeników. Odradza się stosowanie ich w godzinach wieczornych, a tym bardziej w niedługim czasie przed snem. Preparaty te posiadają bardzo silne działanie pobudzające, jakie może utrzymywać się nawet do 6 godzin. Efektem tego często są poważne problemy z zapadnięciem w sen. W momencie jeśli planujemy odbycie sesji treningowej w godzinach wieczornych, warto przyjąć ten suplement diety odpowiednio wcześniej, aby nie wpłynął on negatywnie na jakość snu.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.