Mężczyzna przed komputerem zajmuje się pozycjonowaniem stron
Technologia

Jak być wysoko w wyszukiwarce? Dowiedz się!

Martwisz się, że Twoja strona internetowa przyciąga zbyt mało użytkowników, a sprzedaż nie jest zadowalająca? Czas wdrożyć skuteczną strategię marketingową. Długofalowa praca nad pozycjonowaniem strony przyniesie trwałe efekty w postaci topowych pozycji w wyszukiwarce. Inne narzędzia reklamy online poprawią ruch na twojej stronie i przyniosą wzrost sprzedaży natychmiast. Dowiedz się, jak znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania!

SEO, czyli długofalowy efekt

Każdy internauta należący do interesującej Cię grupy docelowej jest Twoim potencjalnym klientem. Musisz jedynie zadbać o to, aby Twoja oferta znajdująca się na stronie internetowej lub w e-sklepie znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania pod frazy kluczowe mające potencjał sprzedażowy. Jeśli nie wiesz od czego zacząć, zleć specjalistom audyt SEO. Dzięki temu uzyskasz raport.  Z niego dowiesz się, w jaki sposób zaktualizować swoją stronę internetową, aby łatwiej zajmowała wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja może obejmować między innymi treści znajdujące się na stronie, metadane, jak również linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.

Następnie możesz zdecydować się na pozycjonowanie strony. Jest to proces, który niejako przekonuje algorytmy Google, że Twoja strona jest wartościowa i powinna użytkownikom wpisującym konkretne frazy ukazywać się na wysokich pozycjach. Wybierając SEO już po kilku miesiącach uzyskasz widoczny wzrost ruchu na stronie, a po roku może on się poprawić nawet o kilkaset procent. Najważniejsze, aby zdecydować się na dobrą strategię.

Szybsze pozycjonowanie strony na frazy z długim ogonem

Jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem i nie możesz sobie pozwolić na pozycjonowanie strony w oparciu o najbardziej popularne, a więc bardzo konkurencyjne frazy, strzałem w dziesiątkę mogą okazać się frazy z długim ogonem, czyli składające się z kilku wyrazów. Są one wpisywane przez użytkowników, którzy mają sprecyzowane oczekiwania i dokładnie wiedzą, czego szukają. To Twoi potencjalni klienci. Bardzo owocne bywa wykorzystywanie fraz lokalnych, które oprócz treści wyszukiwania zawierają słowa odnoszące się do lokalizacji. Bardzo wygodne rozwiązanie dla wielu lokalnych biznesów.

Kampania Google Ads, a więc efekt tu i teraz

Istnieją również narzędzia, które pozwalają zwiększyć ruch na stronie tu i teraz. Do takich z pewnością należą kampanie Google Ads. Jeśli wybierzesz tę opcję, Twoja strona zajmie topowe pozycje jako link sponsorowany. Google Ads to dobry pomysł z punktu widzenia budżetu, ponieważ rozliczasz się wyłącznie za reklamy, które wyświetliły się użytkownikom, a następnie zostały kliknięte. Przy dobrej optymalizacji sklepu powinno to doprowadzić do natychmiastowego wzrostu sprzedaży.

Dodatkowe działania poprawiające ruch na stronie

Poza tym nie ograniczaj się wyłącznie do aktywności związanych z wyszukiwarką. Być może problem Twojego sklepu tkwi w nie do końca zdecydowanych klientach? Wówczas warto wypróbować remarketing, czyli reklamy zachęcające użytkowników do powrotu na Twoją stronę. Oprócz tego rozważ skorzystanie ze wsparcia influencerów i zadbaj o obecność Twojej marki w social media. Dziś ich znaczenie jest naprawdę potężne, a ciekawe treści związane z Twoją marką mają szansę rozchodzić się wirusowo, co jest tak naprawdę niemal darmową promocją.

Współczesny marketing internetowy daje nieograniczone możliwości. Wystarczy, że znajdziesz narzędzia, które najlepiej spiszą się w przypadku Twojej marki.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.