Kosiarka spalinowa nie odpala
Ogród

Co robić, gdy kosiarka spalinowa nie odpala? Naprawa kosiarki w kilka chwil – forum cennych rad

Kosiarka spalinowa nie odpala? Użytkownicy na forum internetowym zalecają sprawdzenie powierzchni, która powinna być płaska. Podczas uruchamiania, kosiarka powinna znajdować się na płaskiej powierzchni, gdzie nie ma patyków czy kamieni. Dzięki temu sprzęt nie zostanie uszkodzone już pierwszego dnia użytkowania.

Kosiarka spalinowa — przyczyny awarii

Awaria urządzenia często spowodowana jest ostrymi przedmiotami, które stanęły na drodze kosiarki. Wiele osób zastanawia się jak naprawić kosiarkę w takiej sytuacji. Forum internetowe oferuje wiele cennych wskazówek, jak skutecznie to zrobić.

Najlepiej, aby kosiarka spalinowa została naprawiona przez profesjonalistów. Ogłoszenia fachowców można bez problemu znaleźć w Internecie.

Dlaczego warto zwrócić się do nich o pomoc przy naprawie kosiarki?

Otóż posiadają oni niezbędne narzędzia, które są potrzebne do naprawy kosiarek traktorków. Inne urządzenia również mogą zyskać dawny blask. Umieść kluczyk w gnieździe, jeśli kosiarka jest modelem zasilanym elektrycznie i przekręć kluczyk. Następnie pociągnij za uchwyt rozrusznika, jeżeli kosiarka jest modelem zasilanym benzyną. Pociągnij uchwyt rozrusznika powoli, aż poczujesz opór, a następnie pociągnij go z dużą siłą. Pozwól, aby uchwyt rozrusznika powoli powrócił do poprzedniego położenia. Powtórz pociągnięcie uchwytu rozrusznika, aż kosiarka ruszy.

Awaria! Kosiarka spalinowa nie odpala — co warto sprawdzić?

Upewnij się, że w zbiorniku jest wystarczająca ilość paliwa. Sprawdź, czy odpowietrznik w korku zbiornika jest drożny. Sprawdź, czy przewód zapłonowy jest dobrze przymocowany do świecy i czy świeca jest mocno wkręcona. Spróbuj wymienić świecę zapłonową na nową. Nie włączaj dławika, jeśli silnik pracował w ciągu ostatnich 5 minut lub dłużej. Sprawdź, czy filtr powietrza nie jest zabrudzony. Umyj i wysusz filtr powietrza typu piankowego lub wymień zabrudzony filtr papierowy. Zerknij, czy gaźnik jest dobrze przykręcony lub przykręcony do silnika. Upewnij się, że na dnie zbiornika gazu nie zalega woda. Post na forum internetowym o kosiarkach spalinowych wskazuje, że to woda jest głównym problemem uniemożliwiającym uruchomienie kosiarki z napędem. Forum internetowe to prawdziwe kompendium wiedzy o tych urządzeniach. Weryfikując poszczególne aspekty może okazać się, że naprawa kosiarki będzie zbędna.

Odpowiednie przygotowanie kosiarki z napędem — kwestie techniczne

Zawsze sprawdzaj stan oleju po każdym użyciu kosiarki. Aby sprawdzić olej, ustaw kosiarkę na równej powierzchni i wyjmij bagnet olejowy. Wyczyść bagnet suchą szmatką i włóż go ponownie. Teraz wyjmij go ponownie i sprawdź wskazany na nim poziom oleju. Powinien on być idealnie równy z oznaczeniem na bagnecie. W razie potrzeby uzupełnij go odpowiednim olejem. Ewentualna awaria kosiarki z napędem może być spowodowana zastosowaniem złego oleju. Zawsze sprawdzaj stan oleju co najmniej 3 razy.

Kiedy ostatnio sprawdzałeś filtr powietrza w swojej kosiarce?

Filtr powietrza jest istotnym elementem, który zapewnia, że do silnika nie dostają się żadne cząstki ścierne. Filtr powietrza znajduje się na górze kosiarki lub obok gaźnika. W zależności od marki i modelu zawiera on filtr papierowy lub piankowy. Piankowe filtry powietrza mogą być czyszczone. Natomiast papierowe filtry powietrza muszą być wymieniane, gdy są zanieczyszczone kurzem i trawą.

Jedną z najczęstszych przyczyn nieuruchamiania się kosiarki jest nieświeże paliwo. Benzyna jest organicznym węglowodorem i jak wszystkie substancje organiczne z czasem ulega naturalnemu rozkładowi. Jeśli paliwo w Twojej kosiarce ma więcej niż 13 tygodni to powinieneś je wymienić na nowe. To znacznie poprawi rozruch i wydajność kosiarki z napędem. Naprawa kosiarki jest naprawdę prosta. Wystarczą dobre narzędzia i gotowe! 

Kosiarka spalinowa nie odpala? Cenne wskazówki

Bezpieczeństwo przede wszystkim! Przed rozpoczęciem naprawy kosiarki należy upewnić się, że jest ona wyłączona. Standardowy silnik czterosuwowy jest zasilany zwykłą benzyną bezołowiową. Benzyna z czasem ulega degradacji, szczególnie w ciepłym otoczeniu, może się zepsuć. Jeśli więc zostawiłeś benzynę w kosiarce przez zimę, najlepiej najpierw ją spuścić i dolać świeżej.

Po wykonaniu wszystkich czynności kontrolnych, które zostały przedstawione powyżej, spróbuj uruchomić kosiarkę. Wciśnij przepustnicę do końca. Jeśli okaże się, że kosiarka nadal nie uruchamia się, może to oznaczać problem z gaźnikiem.

Zanim otworzysz gaźnik, musisz odłączyć przewód paliwowy i spuścić paliwo ze zbiornika. Pod zbiornikiem paliwa należy umieścić ścierkę do zbierania rozlanego paliwa. Umieść pojemnik na paliwo pod złączem przewodu gazowego do zbiornika paliwa. Zwolnij zacisk sprężynowy i odłącz przewód paliwowy od zbiornika paliwa. Spuść benzynę do pojemnika. Wytrzyj wszelkie rozlane płyny. Zwolnij zatrzask i ściągnij pokrywę filtra powietrza. Wyjmij filtr powietrza. Wykręć śruby z podstawy filtra powietrza. Zwolnij rurę odpowietrzającą i ściągnij podstawę filtra powietrza. Zwolnij zacisk sprężynowy przewodu paliwowego i ściągnij przewód paliwowy z gaźnika. Teraz możliwe jest usunięcie zepsutego gaźnika i zastąpienie go nowym.

Kosiarka spalinowa – konserwacja i czyszczenie urządzenia

Po zdjęciu osłony świecy zapłonowej sprawdź, czy świeca jest brudna. Raz w miesiącu wyjmij bagnet i sprawdź, czy poziom oleju sięga wskazanej linii. Jeśli trzeba go uzupełnić, sprawdź, jaki olej zaleca instrukcja obsługi. Sprawdzaj filtr powietrza co miesiąc i wymień go, gdy stanie się brudny. Informacji o tym, jaki typ filtra będzie odpowiedni dla Twojej kosiarki, udzieli Ci producent. Przetrzyj wszystkie części kosiarki lekkim olejem, aby je oczyścić i zabezpieczyć przed rdzą. Przetrzyj spód kosiarki wilgotną szmatką, aby zapobiec gromadzeniu się trawy i zapobiec rdzewieniu. Sprawdź, czy koła poruszają się swobodnie i dokręć śruby kluczem, jeśli są luźne.

Kosiarka spalinowa nie odpala. Naprawa kosiarki — z czego składa się urządzenie?

Nowoczesna kosiarka do trawy składa się zazwyczaj ze stali. Wiele części nośnych kosiarki zrobionych jest z tworzyw sztucznych na bazie żywicy. Gaźnik to zasadnicza część kosiarki spalinowej. Jest on częścią silnika spalinowego, który miesza powietrze z paliwem.  Gaźnik jest mieszalnikiem, który reguluje ilość paliwa i powietrza dostarczanego do komory spalania. Filtr powietrza chroni wewnętrzne elementy silnika przed brudem i zanieczyszczeniami. Filtr powietrza utrzymuje śmieci z dala od gaźnika, umożliwiając przepływ benzyny i powietrza bez przeszkód. Iskra jest niezbędna do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. Prąd elektryczny dostarcza energię do świecy, aby wygenerować iskrę.

Jak naprawić złamany uchwyt kosiarki do trawy?

Awaria kosiarek traktorków wiąże się nie tylko z zepsutym silnikiem. Złamany uchwyt to druga najczęstsza przyczyna zmartwień właścicieli tych urządzeń. Jeśli złamiesz uchwyt kosiarki, nie będziesz mógł pchać kosiarki, aby ściąć trawę. Uchwyt kosiarek traktorków jest wykonany z cienkiej, pustej w środku rurki i prawdopodobnie nie wytrzyma ciepła spawania. Ze względu na wibracje silnika kosiarki, prawdopodobnie nie wytrzyma spawania na zimno lub żywic epoksydowych.

Najlepszym sposobem na naprawę złamanego uchwytu jest stworzenie szyny. Wytnij kawałek 0,5 cm pręta aluminiowego za pomocą piły ręcznej. Utnij kawałek o długości od 12 do 20 cm. Umieść cztery zaciski taśmowe wokół oryginalnego uchwytu. Potrzebne są dwa zaciski po każdej stronie przerwy. Wsuń pręt aluminiowy między uchwyt a zaciski taśmowe, a następnie wyśrodkuj pręt aluminiowy nad przerwą w uchwycie. Przesuń dwa zaciski taśmowe tak, aby znajdowały się w odległości około 0,5 cm od każdego końca pręta aluminiowego. Dokręć wszystkie cztery zaciski taśmowe na miejscu za pomocą śrubokręta.

Filtr paliwa — jak wymienić?

Kosiarka spalinowa i jej naprawa
Źródło: Freepik.com

Zanieczyszczony, a przy tym zapchany filtr paliwa może być przyczyną awarii kosiarek traktorków. Warto wiedzieć, jak wymienić filtr, aby jak najszybciej pozbyć się problemu.

Upewnij się, że znajdujesz się w bezpiecznym miejscu bez otwartego płomienia lub źródła ognia. Podczas wyjmowania lub sprawdzania filtra należy nosić okulary ochronne, aby chronić oczy przed ciekłym paliwem lub jego oparami. Należy mieć pod ręką suchą szmatkę, aby przytrzymać filtr i wyłapać kapiące paliwo. Jeśli filtr jest zainstalowany wewnątrz zbiornika, przed wyjęciem filtra w celu sprawdzenia lub wymiany należy opróżnić zbiornik.

Zamknij zawór paliwa, jeśli jest na wyposażeniu. Znajduje się on u podstawy zbiornika paliwa, gdzie przymocowany jest przewód gazowy. Jeśli zbiornik nie jest wyposażony w zawór, należy zacisnąć przewód gazowy za pomocą zacisku do przewodu paliwowego. Nie należy ściskać przewodu paliwowego, gdyż może to spowodować jego uszkodzenie. Jeżeli filtr jest zainstalowany w przewodzie paliwowym, należy usunąć metalowe zaciski z każdej strony filtra za pomocą szczypiec igłowych i wysunąć filtr z przewodu paliwowego.

Potrząśnij filtrem na czystej szmatce, aby wyprzeć resztki paliwa, a następnie wytrzyj szmatką pozostałości z zewnętrznej strony filtra. Trzymaj filtr w bezpiecznej odległości od twarzy i spójrz przez jeden koniec. Z drugiej strony powinno być wyraźnie widoczne światło. Jeśli zanieczyszczenia zatykają sito siatkowe, papier plisowany lub wnętrze obudowy, należy wymienić stary filtr na nowy filtr paliwa. Podczas wymiany filtra paliwa należy pamiętać o ponownym podłączeniu metalowych zatrzasków po obu stronach filtra.

Po zamocowaniu filtra paliwa należy zdjąć zacisk na przewodzie paliwowym lub ponownie otworzyć zawór paliwa. Sprawdzić, czy nie ma wycieków. W przypadku ich stwierdzenia nie należy uruchamiać urządzenia.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.